A co TY możesz dać swym fanom?

Podczas różnych rozmów o działaniach w social media, często powtarzam, że dla zbudowania sensownej społeczności, użytkownikom trzeba coś dać – coś, co ich przyciągnie i… zatrzyma. W tej chwili najprostszą metodą są oczywiście konkursy, ale przyznam, że powoli ich atrakcyjność spada – bo jaka jest wartość dodana profilu/fan page’a/grupy, jeśli na setkach innych też mogę wygrać kubek/kalendarz/inny gadżet?  Jak zawsze – liczy się pomysł.

Jednym z ciekawszych, jakie ostatnio zauważyłam, jest pomysł sklepu internetowego Bravissimo (dla niewtajemniczonych – to sklep z bielizną i odzieżą, także dla osób mających ciut więcej w biuście niż przeciętna modelka). W sklepie zdjęcia ubrań są na raczej szczupłych modelkach (choć nie wychudzonych). Trudno jednak wówczas określić czy dana sukienka ma szansę na mnie (trochę większej) dobrze wyglądać, czy też na pełniejszej figurze nie będzie najładniej się układać.

Trudno oczywiście do galerii sklepowych wkładać po kilka zdjęć, ale od czego jest album na Facebooku? Dwie pracownice – Lisa i Anna – ubrały się w kilka sukienek i bluzek i dały sfotografować. Obie mają figury większe niż rozmiar 36, więc zdjęcia pokazują jak sukienki układają się na innych niż „katalogowe” rozmiarach (rozmiar zresztą jest podany przy zdjęciu). Niektóre  zdjęcia są lekko nieostre, wszystkie raczej niefotoszopowane.

Pomysł prosty, koszt żaden, a całość okazała się strzałem w dziesiątkę – album został pokazany na wielu blogach o modzie i zakupach, wszędzie w bardzo pozytywnym wydźwięku. Samej stronie przyniósł chyba ok. 200 nowych osób (należy zwrócić uwagę,  że został dodany zaledwie w piątek, dziś mamy niedzielę, więc to pewnie nie koniec efektu).

Sam pomysł zainspirował mnie do wpisu, który postaram się zebrać w ciągu tygodnia – czyli czym, poza konkursami, można zainteresować Internautów (w szczególności tych z Facebooka).

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *