Coffee Heaven – product placement lekko skrzywiony

W serialach TVNu product placement króluje – nieważne czy to Na Wspólnej, Twarzą w twarz, czy Teraz albo nigdy (zresztą, w filmach produkowanych przez TVN też, ale nie o tym chcę pisać – wspominał o tym wielokrotnie choćby MediaFun). Jednak z reguły PP jest neutralny (gdzieś w tle filiżanka, marka, sygnał radia, itp.) lub wręcz zachwycony (jak swego czasu bohaterowie Na Wspólnej, którzy zachwycali się „wypożyczalnią Neostrady”, czy jakoś tak).

Jednak rzadko widuję product placement, który jest przyjmowany przez bohaterów lekkim skrzywieniem. Kilka minut temu w Teraz albo nigdy pojawiło się Coffee Heaven, które miłością wielką darzę za kawy cynamonową i piernikową (warto wiedzieć, że generalnie kawy nie piję i pozostałe – jeśli o mnie chodzi – mogą wykreślić z menu :D). Matka z córką siedzą w jakiejś galerii, przed nimi papierowe kubki CH (nawet nie ustawione chamsko logiem do kamery). Matka uśmiecha się i mówi „Dobra ta kawa”. A córka krzywi się i kręci głową „Za słodka”…

Czy było to naturalniejsze przez taki zabieg? Chyba nie – PP to PP. Ale… gdyby to była moja firma, chyba wolałabym zostawić scenę bez żadnych komentarzy na temat kawy. A może… za określone ujęcie tematu płaci się oddzielnie?

2 komentarze

  1. Jasne, papierowe kubki i już placement. A jak aktor chodzi w butach to jest to produkt placement szewca?

  2. Nie, same papierowe kubki to nie PP. Tak samo jak same buty też nie są PP. Ale jeśli jest zbliżenie na buty – niezależnie czy usprawiedliwione, bo X mocuje się ze sznurówkami i właśnie coś wypatrzył przy okazji na ziemi, czy też bezcelowe, to już jest PP.

    W przypadku serialu kubki były wyraźnie z CH, podobnie jak otoczenie. Nie było to strasznie wchodzące w oczy, jak wspomniana Neostrada, ale było widoczne 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *