Francuska kawiarenka ceną uczy uprzejmości

Francuzi bywają specyficzni. Ale trzeba im przyznać, że na co dzień – w stosunku klient-obsługujący – są uprzejmi. Męczący, biurokratyczni, ale uprzejmi. Jednak – jak się okazuje – nie zawsze. I na to zwróciła uwagę pewna nicejska kawiarenka –  La Petite Syrah, tworząc specjalne menu – uzależnione od… grzeczności i manier Klienta. Zobaczcie sami :):kawiarnia_sv

Nieuprzejmość kosztuje… I to niemało (7 euro za kawę??? OMG).

Mówiąc szczerze nie wyobrażam sobie, żebym do kelnerki, czy barmana zawołała tylko „Kawę!”, ale muszę przyznać, że ostatnio byłam świadkiem tego typu „zamówień”, gdy Klientka zawołała na pół sali „Cosmopolitana!”, a potem przy barze tylko „Rachunek”. Może i tu czasem przydałoby się takie menu 😉

Szerzej można przeczytać tu – http://www.bustle.com/articles/10642-france-caf-charges-rude-customers-quadruple-as-starbucks-rolls-out-la-boulange-food-line

PS Krótkie wyjaśnienie dla nieznających francuskiego:

– „Kawę!” – 7 euro

– „Kawę proszę” – 4,25 euro

– „Dzień dobry, poproszę kawę” – 1,40 euro

🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *